Golden Gate Bridge en Lombard Street

Vandaag waren de weersvoorspellingen voor Marina niet best. Niet dat ons dat uitmaakte want we vertrokken richting San Francisco. Eigenlijk wel jammer, want er was juist vandaag een grote show/veiling van klassieke auto’s op Pebble Beach in Monterey. (Voor ons bekend van Chasing Classic Cars met Wayne Carini op Discovery Channel). Maar daar konden we geen tijd voor vrijmaken. Op naar het noorden dus. Nadat we een half uurtje onderweg waren, kregen we nog een regenbuitje (niet genoeg om de ruit eens goed schoon te vegen) en daarna scheen het zonnetje weer heerlijk.

Via de kustroute reden we richting San Francisco. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor het maken van wat foto’s. We hebben weer prachtige stranden gezien met mooi groen water, hier en daar versierd met een hoop wier. Ook een verdwaalde surfer, wat pelikanen en zeehonden die gauw onderdoken zodra ze de camera in het oog kregen hebben we gespot. En natuurlijk de busladingen met Aziaten en hun bijbehorende Nikons. 😉

Richting San Francisco zagen we een grote, donkere wolk steeds dichter naar de kust drijven. Helaas had hij de Golden Gate brug eerder bereikt dan wij, waardoor die brug volleding in de mist gehuld was toen wij eroverheen reden. Ook vanuit het Vista punt hebben we geen mooie foto’s kunnen maken. Hopelijk is het wel goed te zien vanaf Alcatraz morgen.

Ter voorbereiding op ons tripje naar Alcatraz zijn we, via Lombard Street, richting de pieren gereden. Lombard Street is dat smalle slinger weggetje dat redelijk steil naar beneden loopt en iedereen wel eens gezien heeft  op tv als het over San Francisco ging. Maar voordat je naar beneden rijdt, moet je eerst omhoog. Ook steil… goede test voor de remmen. Onderweg foto’s gemaakt van rare scheve garagedeuren en opstapjes naar de voordeur. Regelmatig hoor je dan piepende banden bij iemand die de hellingproef nog eens probeert uit te voeren. Gelukkig had onze auto een automatische handrem, dus kwestie van remmen en gasgeven. 🙂

SAM_3769

Na langs de verschillende pieren te zijn gereden gingen we richting hotel. Onderweg kwamen we nog een andere brug tegen die wel goed te zien was. Opvallend was dat bij deze brug de verschillende rijrichtingen niet naast elkaar, maar onder elkaar lagen.

Bij het hotel leek het er even op dat er problemen waren met de betaling. Dat zou wel erg toevallig zijn: Alle hotels zijn zonder problemen vooraf betaald door het reisbureau en hun intermediairs en net het laatste zou niet betaald zijn. Gelukkig had de dame van de receptie het snel en professioneel opgelost. Het hotel zelf is wat minder: erg smalle bedjes 1.40 of zo) en het ruikt naar natte hond. Het zwembad was wel lekker en warm. Dat is wel iets dat we hier merken: Na een aantal weken met temperaturen tussen de 30 en 40 graden Celsius, is het hier maar koud. Dat wordt morgen een lange broek aan en een vest mee op de boot naar Alcatraz.

Vanuit het raam hier hebben we zicht op het zwembad en even verderop een lagune met flamingo’s. Ook vliegtuigen kunnen we zien aankomen. Gelukkig valt het geluid wel mee. Over geluid gesproken: Nog 2 nachten met de herrie van de airco. Wat zal het heerlijk rustig en ruim slapen thuis!

Welterusten, of beter: een fijne dag voor de lezers. 🙂

Meer foto’s in het album USA 2015.